Autotransporto triukšmo sklaidos numatomos statybos sklype modeliavimas

Autoriai

  • Loreta Kelpšienė Šiaulių valstybinė kolegija, Inžinerijos mokslų katedros docentė, technologijos mokslų daktarė
  • Dalia Kulikauskienė Šiaulių valstybinė kolegija, Statybos studijų programos studentė

DOI:

https://doi.org/10.56131/tmt.2024.3.1.204

Reikšminiai žodžiai:

triukšmo lygis, gyvenamosios paskirties pastatas, komfortas

Santrauka

Straipsnyje analizuojami projektuojamo gyvenamosios paskirties pastato išdėstymo sklype variantai, įvertinant aplinkos akustinį lygį. Analizė svarbi, kadangi teritorija yra prie judrios gatvės ir geležinkelio linijos, o pastatą numatoma skirti nuolatiniam specialiųjų poreikių žmonių gyvenimui. Pirminiame modelio variante pastato vieta sklype parinkta 7 m nuo gatvės ribos. Dėl modelio analizės rezultatų – garso slėgis į fasadų plotą viršija leistinas reikšmes 41 %, į stogo – 30 %, į grunto plotą – 24 %, koreguota pastato padėtis, atitraukiant nuo gatvės dar 9 m, ir įterpta augalija, grunte rekomenduojamas 0,9 m gylio griovys ties pietvakarine sklypo riba užpiltas durpėmis.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

##submission.downloads##

Publikuota

2024-02-16

Kaip cituoti

Kelpšienė, L., & Kulikauskienė, D. (2024). Autotransporto triukšmo sklaidos numatomos statybos sklype modeliavimas. Taikomieji Moksliniai Tyrimai, 3(1), 21–27. https://doi.org/10.56131/tmt.2024.3.1.204