Dirbtinis intelektas viešajame sektoriuje: progresas versus regresas?

Autoriai

  • Viktorija Girinskienė Valstybinis studijų fondas, Stipendijų ir finansinės paramos skyriaus vedėja

DOI:

https://doi.org/10.56131/tmt.2024.3.1.213

Reikšminiai žodžiai:

viešasis sektorius, dirbtinis intelektas, dirbtinio intelekto technologijos, dirbtinio intelekto sistemos, didieji duomenys, etika, nacionalinė galia, švietimas, mokytojas, mokymasis

Santrauka

DI analizuojamas iš įvairių perspektyvų, viena jų – DI pritaikymas viešajame sektoriuje. DI raida reikalauja atsakingo požiūrio, įskaitant etines gaires, reglamentavimą ir nuolatinį visuomenės švietimą. Svarbu rasti pusiausvyrą tarp inovacijų skatinimo ir potencialių neigiamų pasekmių mažinimo. Reikia skatinti technologijų plėtrą taip, kad ji teiktų naudą visai visuomenei, o ne tik tam tikroms grupėms. Švietimo srityje jis tampa įprastu įrankiu. Jau dabar DI keičia mokyklų, universitetų, studentų ir pedagogų darbo bei jaunimo mokymosi būdus. Švietimo įstaigoms jis naudingas tuo, kad padeda mokytojams patenkinti konkrečius kiekvieno besimokančio asmens poreikius. Intensyviai siekiama glaudesnio Europos Sąjungos lygmens bendradarbiavimo skaitmeninio švietimo srityje ir pabrėžiama, jog svarbu bendradarbiauti visuose sektoriuose tam, kad švietimas būtų pritaikytas skaitmeniniam amžiui. Straipsnyje pateikiama bendra samprata apie dirbtinį intelektą, nagrinėjama, kokia jo įtaka visuomenės gyvenimui ir kaip dirbtinis intelektas gali būti pritaikomas viešajame sektoriuje, ar žmogus jau geba išnaudoti bei pasinaudoti šios technologijos privalumais, ir kaip reikėtų apsisaugoti nuo neigiamo technologijų poveikio. Analizuojama, kokių teisinių priemonių reikia imtis, kad dirbtinis intelektas žmonijai būtų progresas, o ne regresas bet kurioje srityje.

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##

##submission.downloads##

Publikuota

2024-02-24

Kaip cituoti

Girinskienė, V. (2024). Dirbtinis intelektas viešajame sektoriuje: progresas versus regresas?. Taikomieji Moksliniai Tyrimai, 3(1), 64–82. https://doi.org/10.56131/tmt.2024.3.1.213