Darbo užmokesčio dinamikos viešojoje švietimo įstaigoje analizė
DOI:
https://doi.org/10.56131/tmt.2024.3.1.229Reikšminiai žodžiai:
akademinis darbuotojas, darbo užmokestis, darbo užmokesčio struktūra, pareiginiai koeficientai, apmokestinimas, mokesčiai ir mokestinės įmokosSantrauka
Straipsnyje nagrinėjama darbo užmokesčio esmė, struktūra, pajamų, gaunamų iš darbo santykių, apmokestinimo sistema. Atlikta darbo užmokesčio kaitos 2015–2024 m. viešojoje švietimo įstaigoje analizė atskleidžia akademinių darbuotojų darbo užmokesčio kitimo tendencijas. 2015 m. sausio 1 d. Lietuvoje vietoj nacionalinės valiutos lito buvo įvesta bendra Europos valiuta euras, dešimtmetis gausus permainomis, grįstas reglamentuotais pokyčiais. Nors LR darbo apmokėjimo reguliavimas vertinamas nevienareikšmiškai dėl įstatymų bei kitų norminių aktų gausos ir dažno jų keitimo, identifikuotas reglamentuotas, nuosaikus, nors ir neryškus darbo užmokesčio kilimas. Akademinio darbuotojo darbo vertės nustatymas yra kintamas ir jautrus, stingant detalesnio ir argumentuoto pareigybinių koeficientų pagrindimo. Analizės rezultatai leidžia iškelti prielaidą, kad prognozuojant ir strateguojant darbuotojų motyvacijos palaikymą mokslinei veiklai, tikslinga koreguoti pareiginius koeficientus, išlaikant vienodus atotrūkius tarp pareigybių.
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##submission.downloads##
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyrius
Licencija
Copyright (c) 2024 Birutė Balčytienė
Šis darbas yra licencijuotas pagal Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.